מיתוסים על סרטן המעי- מה נכון ומה לא?

1. סרטן קולורקטלי (מעי-חלחולת) הוא "מחלה של גברים" המשפיעה על הרבה יותר גברים מנשים.
לא נכון!! סרטן קולורקטלי משפיע על מספר זהה של גברים ונשים. אך, נשים רבות חושבות שזוהי "מחלה של גברים" ועלולות להגיע למצב של חסר מודעות בנוגע למידע חשוב אודות בדיקות ומניעה של סרטן קולורקטלי שיכול להציל את חייהן.- ע"פ האגודה האמריקאית לאנדוסקופיות גסטרו-מעי.

2. רק נשים מעל גיל 50 אשר חוות תסמינים או בעיות צריכות לעבור בדיקות סינון לסרטן או פוליפים קולורקטליים.
לא נכון!! מגיל 50 על כל הנשים והגברים לעבור בדיקות סינון לסרטן קולורקטלי אפילו אם הם לא חווים סימפטומים או בעיות.

לפרטים נוספים

אנא מלא את הטופס ונחזור בהקדם

3. בדיקת קולונוסקופיה לרוב דורשת אשפוז ללילה אחד בבית-חולים.
לא נכון!! בדיקת קולונוסקופיה כמעט תמיד מתבצעת ללא אשפוז. ניתנת תרופת הרגעה קלה לפני ההליך ולאחר מכן צינור גמיש ורך מוחדר לתוך הרקטום בכדי לראות את תוכן המעי הגס. הבדיקה עצמה בטוחה וההליך כולו לוקח לרוב מתחת ל45 דקות.

4. סרטן קולורקטלי הינו הגורם השלישי לתמותה מסרטן בארצות-הברית.
נכון!! אחרי סרטן ריאה, סרטן קולורקטלי הוא הגורם השלישי בשכיחותו לתמותה מסרטן בארצות הברית. כל שנה, 150,000 מקרים חדשים של סרטן קולורקטלי מאובחנים בארה"ב ו50,000 מתים מהמחלה. משוער כי העלאת מודעות ובדיקות סינון יכולה להפחית את התמותה בסדר גודל של 30,000 מקרים כל שנה.

5. בדיקות סינון לסרטן מעי כוללות: בדיקה דיגיטלית של הרקטום, בדיקת דם סמוי בצואה, סיגמוידוסקופיה גמישה וקולונוסקופיה.
נכון!! בדיקות אלו משמשות כבדיקות סינון לסרטן קולורקטלי אפילו לפני שיש סימפטומים. דברו עם אנשי הצוות הרפואי שלכם לגבי הבדיקות שמתאימות לכם. ההמלצות הנוכחיות לבדיקות סינון הקיימות היום הינן: בגיל 50 גברים ונשים כאחד צריכים לבצע בדיקה שנתית של דם סמוי בצואה, סיגמוידוסקופיה גמישה כל 5 שנים, או 2 קולונוסקופיות מלאות כל 10 שנים.
**חשוב: אם יש לכם היסטוריה משפחתית או אישית של סרטן המעי או קולורקטלי, או פוליפים, או קוליטיס אולקרטיב (כיבי מעי) עליכם להתחיל את הבדיקות התקופתיות לפני גיל 50.

6. סרטן המעי ניתן לרוב למניעה.
נכון!! סרטן קולורקטלי ניתן למיעה באחוזים גבוהים. ניתן לגלות פוליפים (גידולים קטנים בדופן המעי) בקולונוסקופיה. הסרת הפוליפים הללו (ע"י ביופסיה או כריתה) מפחיתה באופן משמעותי את סבירות התפתחות סרטן קולורקטלי בעתיד.

 
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support